Monday, August 27, 2012

Jaka Sembung Kenangan Terakhir

Video inilah kenangan terakhir dengan Jaka sembung.
Jaka Sembung Lepas dari sangkar layang, tali kaki terputus.
Mungkin di mangsa kucing saya kurang tahu pasti.
Kemarin lusa saya masih sempat memberikan makan pada jaka sembung,
Tadi malam saya tidak sempat cek kembali , sebab sudah larut malam saya kembali dari office.
Pagi tadi saya hanya menemukan tali kaki yang sudah terputus.
( sangat marah dan ingin saya teriak melihat tali kaki yang terputus ).
Tapi mungkin sudah harus takdir hanya sebatas ini kebersamaan saya dengan Jaka sembung.
Jaka sembung ini termasuk pikat yang power full.
sangat rajin bunyi dan juga banyak nguku.
Serta penurun burung hutan yang bagus.
sifatnya sangat jinak dan juga sudah hafal area pikat.
Saya sangat bersedih dengan tiadanya jaka sembung.
mungkin untuk beberapa waktu kedapan saya akan rehat untuk pergi memikat dulu.
Sebab dengan tidak adanya Jaka sembung pikat powerku, rasanya pergi melaman sudah kurang sempurna.


6 comments:

  1. kna cri y bru tu bang...harap dpt penganti yang lg power...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq u bang..., semoga dapat pengganti yang power lg.

      Delete
  2. Banyakkan bersabar bro...saya pun pernah mengalami hal yang begini...pikat terbaik saya mati tergantung dari sangkar layang semasa saya sedang bertugas di Timor Leste...masa tu memang rasa mahu berhenti saja dari memikat,tapi bila difikirkan kembali,apa salahnya untuk mencari penganti pikat tersebut walaupun pengantinya tidak sehebat yang diganti,asalkan dapat menghiburkan hati dan menghadirkan kembali semangat untuk memikat...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq u bang haron, hati saya sangat terhibur dengan comment abang..

      Delete
  3. Aku turut simpati dengan nasib sebegini. Harap bersabar dan bertenang. Mungkin penggantinya lebih hebat...Insya Allah

    ReplyDelete